Selamat Datang....

Buat semua pembaca blog ku.....
Sekadar....Catatan dan nukilan....
Luahan hati...dan sebarang pandangan membina....amat diterima
Salam ukhwah dan persahabatan buat semua

Monday, September 28, 2009

Indahnya Islam......

Pernah aku bertanya kepada diri....
Siapakah aku....
Kenapa aku dilahirkan...
Kenapa ujian yang kuterima berbeza dengan yang lainnya...
kenapa non-muslim hebat kedudukannya, hebat akalnya...

Aku teringat....
bila aku senang..aku fikir aku berjaya...namun aku tidak bersyukur...
Bila aku ditimpa musibah..aku kata Allah tak sayangkan aku...
Namun, aku sedar..
Islam itu indah....
Musibah dan ujian membuat aku sentiasa ingatkan Allah...
Aku sentiasa fikir Allah melihat aku...
Aku sedar mana letaknya diri..
Alhamdulillah...
Sesungguhnya kursi Allah itu luas meliputi langit dan bumi
Dan Allah Maha Agung lagi Maha Tinggi

No comments:

Post a Comment